Meer uit je website halen
Haal meer uit je website, het klinkt eenvoudiger dan dat het is. Hier vind je enkele tips om meer uit je website te halen.
Meer uit je website halen door goed gevonden te worden
Het succes van je website hangt vaak af van, hoe en of, je website, product of dienst online gevonden wordt. Word je niet gevonden, dan doe je niet mee.
Om meer uit je website te halen zijn daarom bezoekers nodig. Bezoekers krijg je door goed online vindbaar te zijn. Goed vindbaar zijn betekend in dit geval dat je website goed scoort (rankt) in Google op jouw gewenste zoekopdrachten. Hierdoor krijg je meer ‘clicks’ en dus meer bezoekers.
Ranking
Ben je voor een bepaalde zoekopdracht in Google het eerste zoekresultaat, dan klikt gemiddeld 30% van de zoekers op jouw link. Ben je het tweede zoekresultaat, dan kan je al een stuk minder bezoekers verwachten. En kom je niet eens voor op de eerste pagina in Google (tot het 10e zoekresultaat), zal meer dan 90% van de zoekers je niet eens zien. Je loopt daarom enorm veel bezoekers mis als je niet goed gevonden wordt.
Zo hoog mogelijk scoren in Google doe je met goede, informatieve en relevante content, zodat je hierop gevonden kan worden. Maar helaas ben je er dan nog niet. Omdat je ook moet concurreren zul je jouw pagina’s moeten optimaliseren voor zoekmachines. Zodat jij beter gevonden wordt in Google dan je concurrent en zo de nodige bezoekers op je website krijgt.
SEO
Om hoger te ranken werk je aan je SEO (zoekmachine optimalisatie). Dit doe je door o.a. te werken aan je:
- Content
- Zoekwoorden
- Links
- Laad snelheid
- Mobiele weergave
Allemaal zaken die Google erg kan waarderen. Doe je dit beter dan je concurrent, dan rank je hoger in de Google zoekresultaten en trek je meer bezoekers.
Waarom SEO zo populair is?
SEO is populair, omdat het vaak een eenmalige investering vraagt. Vervolgens kan je er weer een tijd tegenaan.
In tegenstelling tot adverteren zit je niet vast aan maandelijkse kosten en eenmaal goed opgezet is het slechts een kwestie van goed beheren en analyseren. Daarbij sluit het een het ander niet uit. Wanneer je “organisch” goed gevonden wordt, hoef je daarop niet te adverteren en kan je jouw advertenties richten op andere zoekwoorden waar je minder goed op scoort. Hierdoor verbreed je jouw doelgroep en trek je meer bezoekers.
Om meer omzet uit je website te halen, zijn meer gebruikers nodig en om tot meer gebruikers te komen is bijvoorbeeld Zoekmachine Optimalisatie nodig.
Meer uit je website halen; verhoog je conversie
Maar om meer uit je website te halen zijn bezoekers aantallen slechts het begin. Als bedrijf zijn extra gebruikers op je website, zelden de doelstelling. Het is slechts een middel om tot meer contact momenten / aankopen te komen. Dit laatste wordt conversie genoemd. Kortom, gebruikers die overgaan tot contact / aankoop.
Om tot een goede conversie te komen zijn uiteraard gebruikers nodig, maar als deze gebruikers niet (genoeg) converteren, is een goede gebruikersanalyse nodig.
Haken je gebruikers te snel af? Of gaan te weinig gebruikers over tot aankoop? Om meer omzet uit je website te halen is antwoord op deze vragen nodig.
Door gebruikersgedrag goed te analyseren, krijg je antwoorden op de vragen waar en waarom gebruikers niet tot conversie overgaan. Daar kan je vervolgens op inspelen door je website zodanig aan te passen. Wanneer je de data constant analyseert en de gebruiker faciliteert, zal de conversie omhoog gaan, waardoor je meer uit je website haalt.
Wat dan ook je doelstellingen zijn, om meer omzet uit je website te halen is het belangrijk om tot een goede conversie te komen. Hoe je daar komt kan per organisatie en doelstelling verschillen. Laat je daarom goed adviseren, wat voor jou nodig is om meer uit je website te halen.
Met goed beheer haal je meer uit je website
Je haalt meer uit je website wanneer je de volgende zaken goed beheert.
Webhosting
Om tot een goede ranking te komen is bijvoorbeeld het beheer van je webhosting erg belangrijk. Hoe beter het hosting pakket afgestemd is op jouw website, des te sneller jouw website gaat zijn. Hoe sneller je website, des te hoger je ‘rankt’.
Webserver
Om tot een snelle en betrouwbare website te komen is een up-to-date en geoptimaliseerde webserver nodig, zodat jouw website snel reageert waardoor je weer hoger rankt in Google en dus meer gebruikers trekt. Goed beheer van je webserver zorgt hiervoor.
CMS
Om eenvoudig nieuwe content te plaatsen is een CMS nodig. Zodat je eenvoudig nieuwe pagina’s kunt maken of berichten kunt posten. Een goed onderhouden CMS systeem voorkomt problemen en zorgt voor een betrouwbare website.
Content
Om meer uit je website te halen is goede, actuele en informatieve content nodig. De content moet immers bezoekers overhalen tot aankoop (conversie). Content kan bestaan uit plaatjes, teksten en links. Door de content actueel te houden met content beheer, zorg je voor een positieve gebruikerservaring.
Google Analytics
Om gebruikers te analyseren heb je gebruikersgegevens nodig en de software om deze gegevens te analyseren. Google Analytics biedt gratis software hiervoor. Deze software is echter zeer uitgebreid. Dat is natuurlijk een voordeel, maar zeker als je begint een groot nadeel. Je ziet al snel door de bomen het bos niet meer. En wie zegt dat je ook de juiste conclusies uit de gegevens trekt? Daar is veel ervaring en expertise voor nodig. Door je Google Analytics uit te besteden haal jij meer uit je website.
Je haalt meer uit je website met een online assistent
Kortom, er komt wat bij kijken om meer omzet uit je website te halen. Je zult goed online gevonden moeten worden en om je conversie te verhogen is vooral veel beheer nodig. Wil je dat goed doen, dan moet je er regelmatig mee bezig zijn.
Een online assistent zorgt ervoor dat jij meer omzet uit je website haalt, door continu deze taken voor jou uit handen te nemen. Je hebt er geen omkijken meer naar en je haalt meer uit je website. Hierdoor loop je geen klanten meer mis en kan jij verder groeien.
Lees meer
- Over onze dienst webbeheer uitbesteden
- Over onze dienst Online Assistent
- Over onze dienst Zoekmachine Optimalisatie uitbesteden
- Over onze dienst Google Analytics uitbesteden
Vertel ons over jouw project
Vertel ons over jouw project, voor vrijblijvend advies op maat!
Contact